سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آموزش ماسک مناسب برای پوست چرب جهت کنترل چربی!

 از چه ماسک هایی برای پوست چرب استفاده کنیم؟

تعداد کمی از مردم آنقدر خوش شانس هستند که پوست معمولی و خوب داشته باشند. بقیه ما باید بهترین کاری که می توانیم را درباره پوستهایمان انجام دهیم، پوست خشک، چرب یا ترکیبی، اما گاهی اوقات مراقبت از پوست کار طاقت فرسایی هستند.

داشتن پوست چرب در تابستان بسیار دشوار است اما همانطور که در این بخش از مقاله سایت هفت و یک  خواهیم گفت راه حل هایی وجود دارد و بسیاری از آن ها می توانند در خانه امتحان شوند که باعث می شود میزان ترشح چربی کنترل شود. در مواردی که در این فکر هستید که آیا واقعا پوست چربی دارید یا خیر, به شما می گوییم که چگونه این را تشخیص دهید، نه اینکه بگویید چگونه پوست چرب را درمان کنید، اما چند دارو خانگی را برای پوست چرب معرفی کردیم. 

پوست چرب چگونه بنظر می رسد ؟ متخصصان پوست معتقدند که چربی پوست، منافذ را مسدود می‌کند و باعث جوش های سرسفید، جوش های سرسیاه یا کورک می‌شود. علاوه‌بر این باعث می‌شود که پوست‌ شما روغنی و براق به نظر برسد.

خوب است که بدانید پوست چرب، به‌راحتی برنزه می‌شود و به‌علت چرب بودنش، روند پیری را کُند می‌سازد. مطمئنا داشتن پوست چرب، چندین مزیت دارد اما دارای معایب بسیاری هم هست که اکثر افراد نمی‌توانند آنها را نادیده بگیرند مانند برق زدن پوست چرب.درمان های برای کمتر شدن چربی پوست وجود دارد :

شست و شو کافی: همیشه با آب ولرم و صابون از چربی روی  پوست خود بکاهید.و چربی ها را کمتر کنید.

تونر های پوستی: تونری که داری آسترینجنت الکی است، پوست شما را خشک می کند. از آسترنیجنت های گیاهی مثل فندق استفاده کنید که خاصیت نرم  کنندگی هم به ارمغان می آورد.و پوست چرب شما را کاملا خشک نمی کند و فقط چربی پوست شما را کنترل میکند.

استفاده از حوله نرم: اگر از تونر استفاده می کنید، با حوله نرم پوست را خشک کنید و حوله را بر روی پوست خود نکشید و فقط بگذارید و بردارید تا پوستتان خشک شود.

پد بهداشتی: پد ها مانع از تولید سبوم مازاد پوست شده و میزان چربی را کاهش می دهند.همچنین چربی های را از سطح پوست تمیز می کند.

ماسک صورت: اگر ماسک خاک رس و عسل استفاده کنید، برای این نوع  پوست مطلوب تر است.

مرطوب کننده ها: مرطوب کننده فاقد چربی برای این نوع پوست در نظر داشته باشید.زیرا پوست چرب خود دارای چربی می باشد و باید مرطوب کننده مناسب با نوع پوست مورد استفاده قرار گیرد.

ماسک کنترل چربی مناسب پوست چرب :

ماسک صورت موز

یک عدد موز کاملا رسیده
یک قاشق سوپ خوری عسل
یک عدد پرتقال یا لیمو

ماسک صورت تهیه شده از موز موجب لطافت و نرمی و شدابی پوست می گردد و بهترین تاثیر آن بر روی پوست های چرب است. اگر همیشه موز رسیده در دسترس نیست، می توانید موزها را در فریز نگهداری کرده و در موقع لزوم از آنها در تهیه ماسک بهره بگیرید( البته لازم است که موز منجمد شده را قبل از استفاده در هوای محیط برای مدتی قرار دهید تا یخ آن کاملا ذوب شود  و موز فریزر شده هم دمای محیط شود).موز را کاملا هم بزنید تا به شکل خمیر در آید، حالا عسل را با آن اضافه کنید، همچنین می توانید عسل و موز را درون مخلوط کن ریخته هم بزنید تا اینکه کاملا با هم قاطی شوند و حالت کرمی بگیرد. حال چند قطره آب پرتقال یا آب لیمو را به این مخلوط اضافه نمایید. ماسک صورت موز آماده است. اکنون این مخلوط را بر روی پوست صورت خود مالیده و مقداری ماساژ دهید ، حدود 15 دقیقه صبر کنید.برای پاک کردن ماسک، یک حوله لطیف را با آب سرد خیس نموده، بیشتر آب آن را بگیرید، سپس صورتتان را با آن تمیز کنید. البته به جای آب سرد، می توان از آب داغ ( نه آب جوش! ) برای مرطوب کردن حوله استفاده نمود.

منبع:https://haftoyek.com